Skip to main content

German - Sub-Themes

ASPECTS OF GERMAN-SPEAKING SOCIETY - JUGENDKULTUR: MODE, MUSIK, FERNSEHEN

WHAT ARE SOME INTERESTING FACTS / FIGURES?

o Anderen Altersgruppe verbringen ihren taeglich Zeit unterschiedlich vor dem Fernseher
 - (5-10) = 120 Minuten / 2 Stunde
 - (11-13) = 320 Minuten / 5 Stunde und 20 Minuten
 - (13-18) = 103 Minuten / 1 Stunde und 43 Minuten
o Kinder und Jugendliche sehen und hoeren an einem durchschnittlichen Tag im deutschen Fernsehen:
 - 43 Schimpfwoerter
 - 28 Schiessereien
 - 10 Verfolgungsjagden im Auto
 - 8 Morde
 - 4 Sexszenen
 - 1 Vergewaltigen
o Fast ein Viertel der Jugendliche (unter 25) in Deutschland haben ein oder mehrere Tattoos
o Immer mehr Casting-Shows laufen zurzeit im deutschen Fernsehen
o Aus dem Jugendlichen, die diese Casting-Shows schauern, gibt es 60% der Jungen und 80% der Maedchen
o Fast ein Viertel der Musik in deutschen Rock- und Popcharts ist heutzutage deutchsprachig

WHAT ARE SOME GENERAL OPINIONS ON TATTOOS?

o ,,Tattoos sind heute kein Problem mehr. Sie koennen die Persoenlichkeit ausdruecken."
o ,,Kleine Taetowierungen sind okay. Aber nicht im Gesicht!"
o ,,Ich finde es gut, dass deutsche Jugendliche unter 18 Jahren die Erlaubnis der Eltern brauchen, bevor sie sich taetowieren lassen."
o ,,Bei jungen Menschen mag das ganz nett sein. Aber was ist, wenn man aelter wird?"

WHAT ARE SOME EXAMPLES OF GERMAN CASTING-SHOWS?

o The Voice of Germany (das Singen)
o Deutschland sucht den SuperStar (das Singen - aehnlich wie Pop Idol
o Das Super***** Talent (der Talentwettbewerb - aehnlich wie 'Britain's Got Talent')

WHAT ARE SOME FACTS ABOUT THE GERMAN POP GROUP ,TONBANDGERAET'?

,,Wir koennen uns am besten auf Deutsch ausdruecken."

o Sie sind von Hamburg
o 2007 von 4 Schuelern gegruendet
o Positive und einfache deutsche Texte
o 2014: erfolgreiche USA-Tournee

WHAT ARE SOME EXAMPLE BULLET POINTS?

o Was zeigt die Karte ueber den Fernsehkonsum von Kindern und Jugendlichen in Deutschland?
o Wie beliebt sind Tattoos in Deutschland und welche Gruende gibt es wohl dafuer?
o Was erfaehrt man hier ueber Casting-Shows?
o Was erfaehrt man ueber die Band ,Tonbandgeraet'?

o Was sind Ihrer Meinung nach die Gefahren des Fernsehens fuer Jugendliche?
o Mit welcher dieser hier genannten Meinungen stimmen Sie am meisten ueberein? Warum?
o Welche Gruende gibt es Ihrer Meinung nach fuer die Beliebtheit von solchen Sendungen?
o Wie denken Sie ueber diese Informationen?

o Wie wichtig ist das Fernsehen in taeglichen Leben der jungen Menschen in Deutschland, Oesterreich oder der Schweiz?
o Was wissen Sie ueber die Einstellung zu Modetrends bei jungen Menschen in Deutschland, Oesterreich oder der Schweiz?
o Welsche Rolle spielt das Fernsehen fuer Jugendliche in Deutschland, Oesterreich oder der Schweiz?
o Welche Rolle spielt Rock- und Popmusik bei Jugendlichen in Deutschland, Oesterreich oder der Schweiz?

~ I will most likely add more facts to this post as I go through my study materials ~
* I am also unsure whether to give example bullet point answers in this post or another - if I chose to do a separate one then it will be linked here

Comments

Popular posts from this blog

English Literature (Edexcel A Level spec at a glance)

GENERAL Unit 1 - Drama 30% of total qualification WHAT'S ASSESSED? o SECTION A : One Shakespeare Play ( Othello )  - Critical Essays relating to Shakespeare Play ( A Critical Anthology - Tragedy ) o SECTION B : One other Tragedy or Comedy ( A Streetcar Named Desire - Tennessee Williams ) HOW'S IT ASSESSED? o Written Examination ( 2hrs, 15mins ) o SECTION A : 35 marks ( AO1 | AO2 | AO3 | AO5 ) o SECTION B : 25 marks ( AO1 | AO2 | AO3 ) Unit 2 - Prose 20% of total qualification WHAT'S ASSESSED? o Language, Structure & Form o Theme: Science & Society  - Pre-1900 Text ( Frankenstein - Mary Shelley )  - Other Text ( The Handmaid's Tale - Margaret Atwood ) HOW'S IT ASSESSED? o Written Examination ( 1hr ) o 40 marks ( AO1 | AO2 | AO3 | AO4 ) Unit 3 - Poetry 30% of total qualification WHAT'S ASSESSED? o Poetic Form, Meaning & Language o SECTION A : Post-2000 Specified Poetry  - Compare with one Unseen o SECTI...

EXAM CRAM - The Night Before . . .

ENGLISH LITERATURE (PAPER 1) - DRAMA (ASND & OTHELLO) Hi all, so its the night before my first English Lit exam and I thought I'd give a little insight into how I'm cramming my time! So originally my plan for today looked like this: (insert photo) However that didn't go exactly to plan for several reasons: 1) I was late to college so couldn't start my exam revision period at exactly 10 2) I was planning on meeting my boyfriend after his maths exam but I got confused with the times, thinking his exam was 2 hours instead of 1 1/2. This realisation meant that I only managed half an hour of revision time this morning 3) I then got distracted and went back to my boyfriend's house instead of staying in the library like I should've which meant I couldn't make up for my first revision period however I did manage to complete a full study period from 12-1:30 when I got to his 4) I then got distracted AGAIN for my 3rd planned revision session...

English Literature - Victorian Poetry

CONTEXT - CHARLOTTE BRONTË ~  1816 - 1854  ~ o Believed that if she were to marry someone then she must be willing to die for them o Thought to be a wild, romantic enthusiast o Wrote under the pseudo name 'Currer Bell'  * her brother never knew she wrote o Founded a school and taught her sisters o Fan of satire o Thought of her brother's death as a waste of talent (letter to WS Williams in 1848) WHAT POEMS DID SHE WRITE (THAT WE STUDY)? o ' The Autumn day its cours has run - the Autumn evening falls ' o ' The house was still - the room was still ' o ' I now had only to retrace ' o ' The Nurse believed the sick man slept ' o Stanzas WHAT STYLE / THEMES / TYPES OF TECHNIQUE DOES C.BRONTË USE? o Satire o Passionate Love o Romantic o Sense of a Journey